Stacje wolnostojące LS-4

Dane techniczne

Stacje ładowania samochodów elektrycznych LS-4 stworzono z myślą o pracy w surowym, skandynawskim klimacie, dlatego też urządzenia te zapewniają bezawaryjną pracę w najtrudniejszych warunkach.  Stacja ładowania może pracować  w temperaturze od -25 do +50 ºC, a w opcji cold option nawet od -35ºC oraz w warunkach wilgotnych nawet do 95 %. Stacje nadają się do zastosowań zarówno zewnętrznych, jak  i wewnętrznych, co pozwala na ich używanie w dowolnym miejscu: w garażach, hotelach, stacjach benzynowych, centrach handlowych, parkingach, lotniskach i innych, oraz w pomieszczeniach prywatnych.

 

Stacja LS-4 ma bardzo smukłą budowę, przy wysokości 140 cm jej szerokość to 37,5 cm, a głębokość niecałe 21 cm. Dodatkowo aluminiowa obudowa i zielony, bardzo wyraźny wskaźnik LED czynią ją szczególnie eleganckim i estetycznym urządzeniem. Konstrukcja pozwala na przykręcenie stacji do podłoża (np. betonu), zamocowanie na ścianie lub osadzenie w ziemi za pomocą zestawu montażowego z rurą Ø 60 mm. Stacja LS-4 w ramach zainstalowanej grupy stacji (do 50 kontrolerów = gniazd, czyli 25 stacji LS-4) może zostać aktywowany Dynamic Load Management (DLM) ograniczający dynamicznie moc każdego z gniazd stacji LS-4 pracujących w danej grupie. Ograniczenie może zostać zdefiniowane z dokładnością do 1A. Moc zasilania ładowarki (power input) Max. 2x22kW.  Zużycie energii w trybie czuwania (stand by)  < 10 W/h.

 

Stacje umożliwiają ładowanie aut elektrycznych i hybrydowych  prądem zmiennym (AC) oraz stałym DC. W opcji wolnej 1- fazowej – 16 A, w opcji szybkiej 3 – fazowej 32 A z opcjonalnym licznikiem energii elektrycznej. Posiada oddzielne zabezpieczenia i wyłączniki różnicowoprądowe dla każdego gniazda oraz zintegrowaną elektronikę obsługującą komunikację między stacją a samochodem.

 

Stacja jest wyposażona w dwa podświetlone gniazda typu 2 zabezpieczone przed wpływem czynników atmosferycznych oraz wskaźnik LED w postaci wąskiej taśmy umiejscowiony dookoła urządzenia - znajduje się on na tyle wysoko, by pozwalać na odczytanie statusu złączy nawet z większej odległości:

  • Zielone światło ciągłe: gotowe do ładowania
  • Niebieskie światło ciągłe: ładowarka podłączona do samochodu.

 

Stacje LS-4 posiadają czytniki kart RFID, Komunikację LAN, 3G oraz otwarty protokół komunikacyjny OCPP, co oznacza, ze nie może na niej zostać podstawiony system od zewnętrznego urządzenia (w tym poboru opłat).

Funkcja RFID umożliwia szybkie diagnozowanie usterek poprzez kolorystyczną sygnalizację błędu:

  • Czerwone światło ciągłe: oznacza konieczność zresetowanie Wyłącznika różnicowoprądowego lub bezpiecznika zasilania
  • Żółte światło ciągłe: sygnalizuje źle podłączony przewód
  • Białe światło ciągłe:  sygnalizuje konieczność uruchomienia gniazda 
  • Brak jakiegokolwiek światła: informuje o konieczności sprawdzenia bezpiecznika kontrolującego kartę sterującą lub bezpiecznika zasilającego
  • Czerwone migające: oznacza niezatwierdzenie RFID.